Kristoffer Hegelund

Rytmisk & Klassisk sang, percussion

Sang er udtryk, energi og følelser på toner. At arbejde med stemmen er, at arbejde med sig selv, lære sig selv og sin krop at kende og at stå ved den! Det bedste er i mine øjne at dykke ned i en sang, iklæde sig den, og svømme ind i musikken.

Kristoffer Hegelund

Hvad er dine mål for dig og din elev?

Vi tager udgangspunkt i dit niveau, dine ønsker og din musikalitet.

Jeg tager din smag og dine mål meget seriøst, og vil gøre mit bedste for at vi når derhen, og at det bliver sjovt og musikalsk undervejs.

Niveau?

Alle niveauer fra begynder til meget øvet

Genrer?

Rock, pop, metal, jazz, klassisk etc.

Hvad lægger du vægt på som underviser?

At skabe et trygt læringsrum, hvor eleven kan udfolde sig, skubbe til og overvinde begrænsninger.

For mig er sangundervisning en tovejskommunikation. Hvor min fornemmeste rolle er, at lytte, motivere og inspirere, og elevens rolle er at mærke efter og sætte ord på, hvad han/hun gerne vil lære – hvilket er en proces i sig selv.

Hvad elsker du ved dit instrument?

Sang er udtryk, energi og følelser på toner.

At arbejde med stemmen er, at arbejde med sig selv, lære sig selv og sin krop at kende og at stå ved den!

Det bedste er i mine øjne at dykke ned i en sang, iklæde sig den, og svømme ind i musikken.

Fortæl lidt om dig selv?

Sanger, Percussionist, Sangskriver og Komponist

Over 35 år som udøvende, 25 år som underviser.

Bosiddende i København.

Hvilke konstellationer har du været en del af som musiker?

Mondago, Carsten Lund Jazztrio, Hegelund&Ekelund duo, Peter Gabriel Jam, Girassol, Roof Garden mm.

Har udgivet plader med gothpopbandet Mondago samt undervisningsmateriale med GummiGalaxen.

Uddannelser?

CVI – Complete Vocal Institute, hvor jeg desuden har undervist over 10 år.

Stat eksam. RMO-lærer – fra Institut for Rytmik.

Efteruddannelser og kurser med bla. Rune Olesen, Lars Storck, Anne Rosing-Skov, Roy Hart Theatre method.

Samt hvad et liv som musiker og underviser bringer og fortsat bringer med sig af læring i sig selv.